Friday 30 September 2011

TAKDIR INI

Suasana didalam perpustakaan awam begitu sepi. Tidak ramai yang menggunakan khidmat perpustakaan ini pada hujung minggu. Marianna selesa begitu. Tapak tangan digosok berkali-kali. Getaran hand phone I memecah kesunyian perpustakaan. Beberapa mata mengerling kearah Hanisah.  Mesej dibuka.
Sorry… Aku datang lambat sikit. Aku baru bangun ni.huhuhuhu
Takpe… Aku ni pun baru gak la sampai. Kau datang nati bawak baju yang tebal sikit ye.
Sweater ke?
Boleh la… Janji ada baju tebal. Sejuk gile dalam ni.
Okay… Aku nak pergi mandi dulu.
Okay…=)
Ringkas mesej Hanisah. Marianna bangun untuk keluar mengambil angin. Perpustakaan itu terlalu dingin baginya.
“Ouch…… Buta ke?”
“Sorry…. Sorry sesangat.” Marianna membongkokan badan 90 darjah.
“Ingat ni Negara Jepun ke nak tunduk-tunduk minta maaf. Kutip la buku tu.” Garau suara dihadapannya. Marianna tidak berani utk angkat muka.
Segera Marianna tunduk dan mengutip buku-buku yang bertebaran. Tak nak tolong langsung ke? Tahu la aku yang buat salah. Marianna merungut ringan. Selesai mengutip, Marianna bangun untuk menyerahkan buku-buku tadi. Buntang matanya. Hazran. Romeo yang sentiasa menjadi musuh Marianna.
“Ape? Power cermin mata kau da habis ek? Tak pernah tengok aku?”
Hazran merampas kasar buku-buku dari tangan Marianna. Eh mamat ni… Berlagak sangat tu kenapa? Marianna mengerutkan kening. Hazran merengus dan berlalu pergi. Marianna kembali ketempat duduknya. Malu dengan drama swasta buatan sendiri.

No comments:

Post a Comment